Шановні відвідувачі! Вітаю Вас у моєму блозі! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

ДЛЯ УЧНІВ

Вузлики на пам'ять


Сторінка для учнів
ПАМ'ЯТКИ ДЛЯ УЧНІВ
Як підготуватися до виразного читання тексту
  1. Уважно прочитай текст. Намагайся уявити те, про що в ньому говориться.
2. Визнач тему, головну думку, основний тон висловлювання.
3. Подумай, з якою метою ти будеш читати цей текст, в чому будеш переконувати своїх слухачів.
4. Підкресли найбільш важливі за змістом слова, тобто слова, на які падає логічний наголос.

5. Познач паузи.
Переказ і складання плану за прочитаним
1. Прочитай твір.
2. Визнач головну думку, сформулювавши її у кількох реченнях.
3. Поділи твір на частини.
4. Добери заголовки до кожної частини.
5. Прочитай заголовки та перевір, чи передають вони текст достатньо точно; чи не випали з твоєї уваги якісь епізоди.
6. Перекажи твір за планом. 
Характеристика персонажу (художнього образу людини)
Персонажі бувають: головні, другорядні, епізодичні.
1. Зовнішній вигляд:
портрет – обличчя, міміка, жести, фігура, манера поведінки;
мова – теми висловлювань, форми мовлення;
костюм.
2. Внутрішній:
характер персонажу – сильний – слабкий, вольовий – безвольний, цільний – суперечливий;
характеристика – авторська, самохарактеристика, відгуки оточуючих.
3. Світ речей, в якому живе персонаж (інтер’єр).
4. Світ природи, в якому живе персонаж (пейзаж).
5. Суспільство, в якому живе персонаж.
6. Прототип (його наявність або відсутність). 
Як готуватись до переказу
1. Уважно прочитай текст; з’ясуй значення незрозумілих слів.
2. Дай відповідь на питання, що дані у посібнику або запропоновані вчителем. У разі виникнення труднощів перечитай відповідні частини тексту.
3. Визнач головну думку тексту. Знайди такі слова, словосполучення і речення, які особливо важливі для її розкриття.
4. Поділи текст на композиційні та змістові частини відповідно до плану або склади план самостійно.
5. Прочитай текст знову, розділяючи його змістові частини значними паузами.
6. Переказуючи текст, слідкуй за послідовністю, намагайся передати всі основні факти.
7. Прочитай ще раз ту частину, переказ якої не вдався. 
Як працювати над оповіданням ( розповіддю) за картиною.
1. Прочитай відомості про художника.
2. Зверни увагу на назву картини. Вона часто говорить про задум художника, про те, що він вважав у своїй картині найважливішим.
3. Розглянь картину; вдумайся в її зміст ( що тут відбувалося; чому?).
4. Намагайся уявити: що було до моменту, зображеного художником, що буде після нього.
5. Подумай, кого, у чому і як ти будеш переконувати своїм оповіданням (розповіддю).
6. Сформулюй тему і головну думку розповіді; в залежності від цього дай їй назву. Склади план.
7. Постарайся включити в розповідь діалог, елементи опису ( обстановки, природи, зовнішнього вигляду людей), щоб це допомогло повніше уявити хід подій, характери героїв. 
Як написати твір
1. Спочатку обдумай тему твору. Пам’ятай : кожне слово у назві теми має значення. Визнач, про що слід писати в творі.
2. Продумай головну думку твору, якими словами, реченнями можна розкрити її. Склади план.
3. Пиши, дотримуючись послідовності викладення.
4. Підбирай образні слова і вирази.
5. Уникай повторів одного й того самого слова, словосполучення.
6. Покажи своє ставлення до того, про що пишеш.
7. Не забудь зробити висновки.
8. Перечитай свій твір: чи розкрита в ньому тема, чи розкриті пункти плану, доповни ті частини твору, в яких тема, головна думка, пункти плану розкриті недостатньо.
9. Зверни увагу на стиль твору, чи вдало виражені думки, внеси потрібні виправлення. 
Заучування напам’ять
1. Прочитай вірш або прозаїчний уривок «мовчки».
2. Прочитай вголос.
3. Поділи текст на змістові частини ( можна використовувати поділ на строфи).
4. Заучуй по одній частині, повторюючи кожного разу вивчену і нову частини разом.
5. Розкажи вірш або уривок напам’ять.
6. Повтори вивчене перед сном та вранці.  
Як робити звуковий аналіз слів
1. Вимови слово і послухай його.
2. Вимови послідовно всі звуки у слові.
3. Поділи слово на склади.
4. Визнач наголошений склад.
5. Вимови голосні звуки.
6. Вимови приголосні звуки. Охарактеризуй їх (тверді чи м’які, дзвінкі чи глухі).
7. Порівняй кількість букв і звуків у слові. Якщо їх кількість неоднакова, поясни це. 

ЯК ВИКОНУВАТИ ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛОВА
ДОВІДКОВИЙ МАТЕРІАЛ
  Для розмови ми використовуємо слова, які складаються зі звуків. Звуки бувають
голосні та приголосні. Слова поділені на склади. У слові стільки складів, скільки
у ньому голосних звуків.
 Щоб визначити, скільки складів у слові, треба лікоть поставити на парту, а
долоню, стиснуту в кулачок, піднести до підборіддя — скільки разів підборіддя
натисне на кулачок при вимові слова — стільки й складів.
ЗВУКИ
голосні (звук не зустрічає перепони, його можна проспівати) позначаємо
кружечком •
приголосні (звук зустрічає перепону) бувають:
твердими (позначаємо однією рискою )
м᾿якими (позначаємо двома рисками =)
дзвінкими (позначаємо над рисками)
глухими ( ∙ над рисками не ставимо)
Приголосні м'які, якщо після них ідуть Я, Ю, Є, І, Ь.
Приголосні тверді, коли вони стоять у кінці слова або після них ідуть
А, О, У, И, Е, апостроф чи інші приголосні.
Винятки: Й — завжди м'який звук.
Ч, Ш — завжди тверді звуки.
ї — завжди позначає два звуки [Й+І].
Щ — завжди позначає два звуки [Ш+Ч].
М'який знак і апостроф не є звуками, вони лише
позначають м'якість або твердість попередніх приголосних.
ДЖ, ДЗ — ці сполучення зазвичай позначають один звук.

Я Ю Є на початку слова, після голосного звука, після апострофа
позначають два звуки; в інших випадках — один.
Як виконувати розбір речення
1. Прочитай речення.
2. Визнач вид речення за метою висловлювання ( розповідне, питальне, спонукальне).
3. Визнач вид речення за інтонацією ( окличне, неокличне).
4. Назви головні члени речення.
5. Назви другорядні члени речення.
6. Установи зв’язок слів у реченні за допомогою питань. 
Як правильно списувати
1. Прочитай речення, повтори його, не дивлячись на зразок.
2. Визнач орфограми у словах.
3. Прочитай речення за складами.
4. Запиши речення, диктуючи його собі за складами.
5. Прочитай свій запис.
6. Порівняй свій запис зі зразком. Якщо є помилки, виправ їх. 
Як виконувати самостійну роботу вдома
1. Сідай за уроки в один і той самий час.
2. Провітри кімнату за 10 хвилин до початку занять.
3. Вимкни радіо, телевізор, щоб вони не заважали тобі.
4. Прибери зі столу все зайве.
5. З’ясуй розклад уроків на завтра. Перевір, чи всі завдання записані у щоденнику.
6. Приготуй навчальне приладдя для занять.
7. Підручники, зошити, щоденник поклади на визначені місця на столі.
8. Відкрий підручник, почни працювати.
9. Не поспішай, працюй уважно.
10.Не намагайся виконати відразу усі завдання.
11.Перш ніж звертатися по допомогу, подумай, чи використав ти усі способи виконання завдання.
Ведення зошитів
(пам’ятка)
Загальні:
1.    Зошити повинні бути обкладені.
2.    Усі записи ведуться чисто та охайно.
3.    Писати акуратно і розбірливо.
4.    Записувати дату виконання роботи ( число та місяць ).
5.    Зазначати номер вправи або вид роботи, що виконується.
6.    Дописувати зошити до кінця.
Математика
1.    Усі записи роблять ручкою, а креслення – олівцем.
2.    Усі виправлення роблять ручкою.
3.    Кожну цифру, знак і літеру записують в окремій клітинці.
4.    Відстань між класною та домашньою роботою 4 клітинки.
5.    Відстань між стовпчиками прикладів 3 клітинки.
6.    Відстань між записами роботи 1 клітинка.
7.    Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
8.    Номер прикладів НЕ ЗАПИСУЄМО.
9.    Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка
4 листопада
Класна робота
Задача 231

Українська мова
1.    Між класною та домашньою роботою пропускають 2 рядка.
2.    Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка
4 листопада
  Домашня робота
Вправа  23
1.    Дотримуйтеся однакових інтервалів між словами.
2.     Дописуйте рядок до кінця .
3.    Не виходьте за поля.
4.    Виправлення роблять ручкою.
5.    Літеру перекреслюють навкіс (справа наліво) і замість неї зверху пишуть потрібну літеру.
6.    Слово, словосполучення, речення  слід закреслити тонкою горизонтальною лінією (в дужки НЕ БЕРЕМО).
7.    Класні та домашні роботи  НЕ ПЕРЕПИСУЮТЬСЯ.
8.    Неправильно написані літери та з’єднання, що є на полях,  прописуються під час виконання домашніх завдань.
Загальні правила поведінки учнів в школі
Загальні положення
Ці правила встановлюють норми поведінки учнів у споруді школи та на її території.
 Мета правил – створення нормальної робочої обстановки, що сприяє успішному навчанню кожного учня, вихованню поваги до особистості та її прав, розвитку культури поведінки і норм взаємин.
Правила розроблені відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Статуту школи, Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту».
Загальні правила поведінки
1. Учень приходить до школи за 10-15 хвилин до початку робочого дня у належному зовнішньому вигляді .
2. Забороняється приносити до школи або на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яку зброю, вибухо- та вогненебезпечні предмети та речовини, спиртні напої, наркотичні, психотропні, отруйні речовини, газові балончики, колючі та ріжучі предмети, азартні ігри; забороняється використання під час навчальних занять мобільного телефону.
3. Забороняється без дозволу педагогів залишати приміщення школи під час навчального дня.У разі   пропуску учнем навчальних занять  учень або його батьки зобов'язані   подати класному керівнику письмові пояснення про причини пропуску (довідку лікувальної установи).
4. Учень  виявляє повагу до старших, піклується про молодших.
Учні і педагоги звертаються один до одного з повагою.
Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
5. Поза школою учні мають поводити себе так, щоб не нашкодити іміджу і репутації навчального закладу.
6. Учні зберігають майно школи, надають посильну допомогу у його збереженні, бережливо ставляться як до свого, так і до чужого майна.
Поведінка під час уроку
 1. Після того, як до навчального кабінету входить вчитель, учні мають підвестись на знак привітання і сідають після привітання вчителя. Таким  же чином учні вітають кожного дорослого, що входить до класу.
2. Під час уроку не можна голосно розмовляти, відволікатись самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами, що не мають відношення до уроку.
3. Кожен учень за першою вимогою має надати вчителю щоденник. Щоденник є обов'язковим для ведення учнями 2-11 класів, записи у ньому мають вестись чітко і охайно пастою синього чи фіолетового кольору. Кожного тижня щоденник мають підписати класний керівник та батьки учня.
4. Якщо під час уроку учню необхідно вийти з класу або учень має питання до вчителя, то він має підняти руку і дочекатись дозволу вчителя.
5. Про початок уроку сповіщає дзвоник.   Після нього учні мають зайняти свої робочі місця і підготуватись до уроку.  Урок триває в початковій школі 35-40 хв., у старшій школі 45 хв. Про закінчення уроку сповіщає вчитель після дзвоника.
Поведінка перед початком і після закінчення занять,під час перерв
1. До початку уроку учень має прибути до навчального кабінету, підготуватись до уроку. Якщо учень прибув до класу після   дзвоника, він має вибачитись і попросити у вчителя дозволу приступити до занять.
2. Під час перерв учні зобов'язані навести порядок на своєму робочому місці, залишити кабінет. Під час руху коридорами та сходами слід триматись правого боку, підпорядковуватись вимогам чергових учнів та вчителів.
3. Під час перерв забороняється бігати по коридорах і сходах, штовхатись, кидатись предметами, використовувати фізичну силу для вирішення будь-яких проблем, використовувати нецензурні вирази і жести на адресу будь-кого, заважати роботі працівників школи, палити у приміщенні школи та на її території.
4. Після закінчення навчальних занять учень має отримати одяг у гардеробі, залишити приміщення школи, дотримуючись правил ввічливості.
Поведінка у їдальні
1. Учні, що знаходяться у їдальні, підпорядковуються працівникам їдальні, черговим.
2. Учні мають дотримуватись черги у обслуговуванні, виявляти увагу і обережність під час отримання перших страв, гарячих напоїв.
3. Приймати їжу учням дозволяється лише у приміщенні їдальні.
4. Після прийому їжі учні зобов'язані прибрати за собою посуд.
Черговий по класу і школі
1. Черговий по класу учень під час перерви має перевірити навчальний кабінет, підготувати дошку, забезпечити порядок у кабінеті.
2. Черговий учень має право зробити зауваження іншим учням, щодо правил поведінки та санітарних правил у навчальному кабінеті.
3. Черговий клас по школі (з числа учнів 8-11 класів) має приступити дро чергування за 15 хв. до початку занять. Чергування по школі триває один навчальний тиждень протягом робочого дня.
4. Чергові учні допомагають черговому адміністратору і черговому вчителю у здійснені контролю за чистотою, порядком по школі, за виконанням всіма учнями цих Правил.
5. Черговий клас протягом дня  розподілитись по постах у межах закладу.
Кінцеві положення
1. Учням категорично забороняється під час перебування у приміщенні школи та на її території здійснювати будь-які дії, що є небезпечним для життя і здоров'я людини.
2. Знаходження учнів у приміщенні школи після проведення навчальних занять регламентується розкладом занять та розкладом позакласної роботи.
3. Правила розповсюджуються на всіх учнів школи і є обов'язковими для виконання.
4. У разі першого порушення учнем цих Правил, учень і його батьки попереджаються про це у письмовій формі. У разі повторного порушення  Правил, учні разом з батьками викликаються на засідання Ради навчального закладу для прийняття певного рішення.
Правила поведінки на уроках
1. Учні зобов’язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.
3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.
4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
10. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.

ДЛЯ МОЇХ УЧНІВ

Як розв'язувати задачі
Як розв’язати задачу?
1.  Уважно прочитай задачу.
2.   Подумай, про що йдеться в задачі.
3.   Відшукай незрозумілі слова.
4.   Подумай, що означає кожне число.
5.   Виділи в задачі умову, запитання.
6.   Про що запитується в задачі?
7.   Чи можна відповісти на запитання задачі?  Якщо ні, то чому?
8.   Про що відомо, а про що невідомо?
9.   Згадай необхідні правила: якщо треба знайти скільки всього (+), збільшити на...(+), зменшити на...(-), збільшити в...разів ( ), зменшити в ...разів (:).
10.   Ця задача проста чи складена?
11.   Для полегшення розв’язання зроби короткий запис умови задачі.
12.   Склади план розв’язування.
13.   Запиши розв’язання і відповідь.
14.   Зроби перевірку розв’язання задачі.
Як тренувати память
Список дитячої літератури
Пиши грамотно
Тлумачний словник української мови http://sum.in.ua/
Орфографічний словник http://www.slovnyk.ua/
 Словник антонімів http://svitslova.com/slovnyk-antonoviv.html
Словник синонімів http://y cilka.net/slovnyk_syn.php
ЩО? ДЕ? КОЛИ?
Енциклопедії для дітей 
 http://www.chl.kiev.ua/default.aspx?id=5647
 
Живи за правилами











Немає коментарів:

Дописати коментар