Шановні відвідувачі! Вітаю Вас у моєму блозі! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

НУШ


  НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА


НУШ

Навчання по-новому – часто використовувана фраза, коли йдеться про НУШ. Та як батькам зрозуміти, що ховається під цими словами, та оцінити, чи їхні першо- або другокласники навчаються в НУШ?
Ми зібрали кілька ознак нового навчання, щоб розібратися було легше. Це, звісно, не вичерпний список, проте без них школа навряд чи НУШ.

1. РАНКОВІ КОЛА

Ранкове коло або зустріч – одна з основних особливостей НУШ. Це ввідна частина в навчальний день. Діти разом з учителем вмощуються на килимку, аби обговорити план на день, пригадати минулий чи поспілкуватись на будь-яку іншу тему. Важливо, що вчитель сідає разом з дітьми, адже його очі мають бути на рівні з дитячими.
Такі зустрічі згуртовують дітей та позбавляють страху висловлюватись.

2. ІНТЕГРАЦІЯ ПРЕДМЕТІВ

Інтеграція – це об’єднання різних освітніх галузей в один предмет. У початкових класах НУШ є предмет “Я досліджую світ”, який містить у собі такі галузі знань: природнича, мовно-літературна, математична (обидві частково), соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична, інформатична.
Інтеграція потрібна тому, що маленькі діти не розділяють світ окремо, наприклад, на фізику чи хімію. Вони сприймають його в цілості, а отже і розповідати про нього в школі варто саме таким чином. Окрім того, зараз людство зіткнулося з безліччю глобальних проблем, які не вирішити за допомогою окремо взятої галузі знань. З самого малечку дітей навчають бачити міжпредметні зв’язки.

3. ДІТИ РОБЛЯТЬ БАГАТО ПРАКТИЧНОГО

НУШ – це не про сидіння за партою з рукою на руці. Це рух, навчальні ігри, експерименти та багато творчості. Заморожувати лід, вчитись платити за проїзд у громадському транспорті та робити покупки в супермаркеті, щоб вміти рахувати гроші та бути ощадливими, – так навчаються в НУШ.

4. ДІТЯМ НЕ СТАВЛЯТЬ ОЦІНКИ. НАТОМІСТЬ Є ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ

Що в першому, що в другому класах немає оцінок. Тобто учням не ставлять звичні бали або смайлики за правильно чи неправильно виконане завдання (так, смайлик –  це теж оцінка). Натомість, є формувальне оцінювання – коли школярів не порівнюють між собою чи з певним еталоном. Важливо лише те, як змінились результати учня/учениці, порівняно з його/її ж результатами в минулому.
Відсутність бальної оцінки не означає відсутність оцінювання. Учитель відслідковує, чи учням усе вдається і з чим потрібна допомога. Для спонукання вчитель не використовує слово “неправильно”, а каже: “Молодець, та подумаймо, як можемо покращити твою роботу”“Що б ти тут змінив/-ла?” тощо. Тобто учень має сам спробувати знайти та виправити помилку і відчути себе таким чином переможцем.

5. ЗУСТРІЧІ ВІЧ-НА-ВІЧ З БАТЬКАМИ, ЯКИМ ВИДАЮТЬ СВІДОЦТВО ДОСЯГНЕНЬ

Незважаючи на відсутність оцінок, батьки мають розуміти, що відбувається з навчанням їхньої дитини. Для цього вчитель регулярно зустрічається з ними, щоб наголосити на сильних сторонах учня і порадити, як можна покращити те, що не виходить. Ідеально, якщо такі зустрічі відбуваються за участі дитини – адже нічого про неї без неї ж.
Також у НУШ передбачені свідоцтва досягнень. Їх видають двічі – після першої чверті (щоб зафіксувати відправну точку) і наприкінці навчального року. У ньому визначають, наскільки дитина опанувала ту чи іншу компетентність або навичку. Причому до уваги беруть не лише академічний бік (чи вміє дитина читати й писати), а й м’які навички (до прикладу, чи не конфліктує, чи вміє співпрацювати в команді і чи проявляє ініціативу під час уроку).

6. НА СТІНАХ ВИСЯТЬ ДИТЯЧІ ДОРОБКИ

Це про зміну освітнього середовища. Навмисне не наголошуємо на нових партах, адже може скластися враження, що, говорячи про НУШ, мають на увазі лише їх. Хоча вони – не головне.
Зміна освітнього середовища – ще й про те, чи замість звичного класного куточку на стінах висять дитячі доробки, цікаві факти про світ чи й про самих учнів. Саме це мотивує найбільше – гордість від того, що мій малюнок висить на стіні поряд з малюнками моїх однокласників.


                1 вересня 2018 року в Україні буде         розпочато впровадження реформи Нової української школи.Якщо коротко, то це перехід від школи, орієнтованої на отримання  знань, до компетентісного підходу в навчанні.
Ми живемо в XXI сторіччі, де важливо бути креативним, уміти критично мислити і працювати в команді!Успіхів всім нам!




                          Нова Українська Школа

На сторінці розташовано довідковий матеріал (посилання на відповідні сторінки, посилання на електронні архіви органів влади, урядових організацій, галузевих освітніх організацій).  Репозитарій  орієнтований для знайомства із освітніми змінами під час вивчення дисциплін за спеціальностями “Початкова освіта”, “Дошкільна освіта”.  Матеріали рекомендуються для використання під час лекційних, практичних та лабораторних занять, а також для самостійної роботи студентів, включаючи студентську наукову роботу (реферати, курсові, дипломні). Детальніше ТУТ


Правила класу


Правила класу

Ранкові зустрічі


    

"Щоденні 5" - це кроки до успіху


Письмо в зошиті для багатьох першокласників – справжнє випробування. Кулькова ручка (чи олівець) виводять, здавалося б, власні «каляки-маляки», і до моменту вільного висловлювання думок у шкільному творі – ще роки й роки… Як зробити так, аби письмо у зошиті стало задоволенням, а висловлювання своїх думок – звичкою? 
На це запитання знають відповіді вчителі Новопечерської школи у Києві, які не тільки впроваджують компетентнісний підхід у навчання читання та письма, а й діляться своїм досвідом з іншими педагогами під час форуму «Нова початкова школа – простір освітніх можливостей». Матеріал взято з Інтернету Джерело
Про те, як вона «вписала» «Щоденні 5» у шкільні програми початкової школи, розповідає завуч Новопечерської школи Марина Пристінська.
Марина Пристінська пояснює: «Щоденні 5» – це методична система, яка навчає учнів працювати самостійно. Вона складається з п’яти діяльностей – «Письма для себе», «Читання для себе», «Читання для когось», «Роботи зі словами» і «Слухання», які діти виконують щодня, під час уроків чи групи продовженого дня. Наприклад, щодня читають по 3-5-7 (а в четвертому класі і двадцять) хвилин, пишуть, слухають.
– Аби запровадити цю систему, не треба захмарних зусиль чи витрат часу, – продовжує розповідь педагог. – Головне – правильно організувати навчальний процес і знати, навіщо це потрібно.
Методика «Щоденні 5»  розвиває самостійність, креативність, уміння мислити нестандартно.
 Читання для себе
Правила для впровадження системи дуже прості. Канадські педагоги, наприклад, радять зібрати учнів (краще – сісти на килим) і сказати: сьогодні ми починаємо нову діяльність – читання для себе. Також варто запропонувати школярам самим розробити 5–7 правил діяльності. Наприклад – якщо вже обрав книжку для читання, то не варто змінювати вибір «по десять разів». А іншу книжку можна буде обрати вже завтра!
Важливо, щоб до обговорення долучилися самі діти, бо в такому випадку це будуть їхні правила.
– Ми пишемо правила на ватмані й розміщуємо на видному місці, – продовжує розповідь Марина Пристінська. – За потреби я завжди можу сказати: будь ласка, підійди, подивися, це ж ви ухвалювали.
Потім учитель моделює найкращий сценарій діяльності. До речі, це теж стало для Марини Пристінської відкриттям, адже в українських школах педагог не часто розповідає дітям про хід своїх думок. А в цій методиці – розказує. Зокрема, іде до поличок (чи коробок) із книгами і каже: у мене сьогодні такий настрій, тож я оберу цю книжку. Або: я люблю читати про пригоди, тому візьму ось цю.
– Дуже важливо не піддатися «спокусі» зробити як завжди: дати ту книжку, яку вчитель вважає «правильною», – наголошує Марина Пристінська. –Діти повинні знати, що можуть обирати самі.
Далі педагог говорить дітям, що є різні способи читання. Наприклад, «читання картинками». Аби краще зрозуміти текст, можна розглянути малюнки. Інколи діти обирають одну й ту саму книжку – забороняти їм не варто.
– У мене був випадок, коли весь час хлопчик обирав тільки енциклопедію автомобілів, – усміхається вчителька. – А потім розповідав факти, про які ніхто не знав. А інша дівчинка-другокласниця півроку читала книжку про Гаррі Поттера. Вона зрозуміла найважливіше: читати – надзвичайно цікаво.
Починати читання для себе у першому класі потрібно із трьох хвилин. Після закінчення учень має відповісти на запитання (усні, на аркуші чи в зошиті): про що був текст, які факти він дізнався тощо.
Спочатку в Новопечерській школі ці завдання пропонували дітям виконувати на спеціальних аркушах. Але потім вирішили, що так витрачається дуже багато паперу і нині на запитання можна відповісти у звичайному зошиті. До речі, завдання за тиждень змінюються, це може бути й маленька історія про прочитане чи пропозиція уявити себе письменником і придумати інший кінець твору. Так розвивається креативність.
До речі, у «Читанні для себе» передбачено самооцінювання. Наприклад, напроти «я сьогодні гарно обирав», «я читав уважно» (та іншого) першокласник може поставити плюсик. Джерело
 Письмо для себе
Письмо можна вводити одночасно із читанням. Правила такі самі – змоделювати поведінку, обрати тему. Теми пропонує вчитель – зазвичай не більше п’яти. Вони можуть бути найрізноманітніші: «Про що я мрію», «Яку добру справу зробив», «Що цікавого було на вихідних», «Що таке дружба» тощо.
Також перед початком роботи варто запитати у дітей: «Як ви думаєте – чому важливо писати щодня?». І послухати відповіді. Один зі школярів, наприклад, відповів, що він хоче стати письменником і придумати історію «крутішу», ніж у Джоан Роулінг.
За «Письмо для себе» оцінки вчитель не ставить. Одразу каже дітям: це твій зошит і твої думки, якщо не захочеш, ніхто не прочитає. Але після кожного міні-уроку педагог запитує: хто хоче прочитати вголос те, що написав? Зазвичай хочуть усі.
До речі, у кожному класі є діти, які спочатку тільки малюють. І справа вчителя – лагідно запропонувати: «Підпиши, будьласка, ці малюнки. Адже завтра можеш забути, що ти хотів висловити».
«Письмо для себе» також передбачає самооцінювання. Школяр має визначити – чи використовував нові слова та правила тощо.
У гостей форуму виникли питання: а що робити, наприклад, у ті дні, коли вчитель веде не п’ять, а два чи три уроки в день?
На це методика дає чітку відповідь: обов’язковими є щоденні дві діяльності – «Читання для себе» і «Письмо для себе». Джерело

"Помити руки", коли не знаєш слів
Система «Щоденні 5» дає можливість працювати з дітьми індивідуально. Недарма всі «аркуші» методики поділені на дві частини: на одній написано, що має робити учень, на іншій – учитель. Доки клас читає чи пише, вчитель може підійти до тих, хто потребує більше уваги, і пояснити, підтримати.
Окрім власне читання чи письма, методика навчає комунікувати. Наприклад, під час «Письма для когось» діти об’єднуються в пари, домовляються, хто скільки прочитає – речення чи абзац. Після читання треба запитати товариша: чи сподобався текст? Чому?
Дуже важливою є і ще одна діяльність – «Робота зі словами».
– Психологи стверджують, що якщо дитина не розуміє значення хоча б одного слова у тексті, то далі перестає сприймати весь текст, – каже Марина Пристінська. – Реакція школярів на незрозуміле слово може бути різною – дехто навіть виходить із класу. Найчастіше виходять ті, хто вдома спілкується російською. Вигадують різні причини – попити води, помити руки. Виявляється, «винні» у цьому незрозумілі слова.
Тому перед тим, як вирішувати задачу чи читати вправу, педагог завжди запитує – чи всі слова зрозумілі? Незрозумілими можуть бути навіть «але», «проте», «стільки ж».
Незрозумілі слова у Новопечерській школі виписують на окремий ватман і розміщують на так званій «стіні слів» (її змінюють кожні місяць-півтора). Школяр завжди може підійти і «піддивитися» значення нового слова. А починають із найпростішого – знайти незрозуміле слово у словнику, скласти з ним речення, придумати і розповісти про це слово історію. І навіть – виліпити з пластиліну композицію про значення слова! Джерело

Слухання
Учителі молодших класів знають: діти у початковій школі люблять працювати руками, а інформацію сприймають здебільшого за допомогою зору. Навичок засвоювати нові знання «на слух» у малечі майже немає. Але у 5 класі починається поділ на предмети, і дітям доводиться дуже швидко перелаштовуватися саме на аудіо-сприйняття.
Зробити перехід до такого сприйняття легшим і покликана діяльність «Слухання». На уроках використовують аудіокниги, нині з нетерпінням очікують закінчення озвучування нової хрестоматії для початкових класів (озвучування робиться для незрячих дітей, але, на думку вчителів, воно стане у пригоді й усім іншим). Аудіофайли надсилають дітям на електронну пошту, звідти їх завантажують на планшет (ці гаджети є в кожного учня. – Авт.) і використовують на уроці.
– Для того, щоб організувати слухання, ми закупили п’ять пар навушників. Це – єдині фінансові витрати, яких потребувала методика «Щоденні 5», – розповідає педагог. – Упевнена: якщо ви розкажете батькам, що слухання готує дітей до сприйняття інформації у старших класах, вони вас обов’язково підтримають. Джерело
Світлана ГАЛАТА, «Освіта України» № 3 за 30 січня 2017




Коротко про Нову українську школу:
Методичні рекомендації щодо вивчення навчальних предметів у 2018-2019 н.р.
Новий Державний стандарт початкової освіти
Навчальні Програми для 1-4 класів
Новий простір в НУШ (рекомендації МОН України)
Метод рекомендації щодо організації навч-вих процесу в пілотних класах у 2017-2018 н.р.;
Усе, що цікавить вчителів про експериментальні пілотні класи (http://nus.org.ua);
Презентація комплекту з навчання грамоти "Я читаю і пишу"
Відеокоментар до навчально-матодичного комплекту "Математика". 1-й клас
Календарне планування уроків читання і письма
Календарне планування: початок НУШ
Матеріали для викладання англійської мови
Лекція "Нова українська школа"
Завантажити файли: Порадник для вчителя
Тематичні тижні НУШ (1-33)
Орієнтовний перелік засобів навчання в початковій школі
Зустріч з майбутніми першокласниками НУШ (батьківські збори)
Посібники з використання LEGO
Методичні рекомендації щодо оцінювання учнів 1-х класів
У 1-й клас - за новими правилами

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Задачі, які повинен уміти вирішувати вчитель нової формації:
Ø Учити новому мисленню, методам пізнання й самоорганізації;
Ø Уміти підвести до дверей, дати ключ і навчити учня як учасника освітнього процесу користуватись цим інструментом. Пам'ятати: ніхто, крім самого учня, не зможе ввійти у світ знань;
Ø Навчити учня самостійно розглядати явища цілісно й у динаміці;
Ø Навчити учня самоорганізації та показати йому реальний шлях до самореалізації по спіралі:

Сім навчальних зон, які повинні бути в кожному класі
У підготовці до нового навчального року
треба врахувати безліч речей. Дуже часто часу вистачає лише на те, щоб переглянути календарний план, стандарти, нові закони, продумати тестування, але пропонуємо подумати й про те, як організувати клас – розставити парти, розвісити дошки оголошень і систематизувати матеріали.
Ви можете поєднати ці, здавалось би, різні компоненти в систему семи навчальних зон.  Пропонуємо такі зони: Відкриттів, Новин, Матеріалів, Комунікативна і Тематична Зони, Зона Вчителя і Зона Тиші. Це допоможе вам створити певну систему, що заощадить ваш час і підтримуватиме порядок у класі з першого ж дня.
ЗОНА ВІДКРИТТІВ
Це зона для всіх тих речей, що розпалюють уяву дитини. Вона може містити мистецькі та крафтові матеріали, диктофон, фотоапарат, магнітофон, настільні ігри, зокрема пазли, веселі книги та журнали.
Придумайте для дітей різні проекти, в яких вони можуть використовувати всі ці речі. Ви можете підсилювати цим креативність дітей, створивши певну атмосферу дослідництва. Попросіть їх намалювати те, що вони бачать, запишіть це і складіть список запитань, які у них виникають. Використовуйте отримані дані для планування уроків у майбутньому.
ЗОНА НОВИН
Зона Новин допоможе вам управляти своїм класним календарем, запланованими завданнями і проектами, загальношкільними заходами, святами, урочистостями. Тут можна показувати і прогноз погоди, температуру повітря та світові новини. Ви також можете використовувати цей простір, щоб зазначити ваші щоденні завдання, роботу в класі та домашні завдання. Виділіть частину цього простору для того, щоб учні ділилися їхніми особистими або навчальними новинами.
ЗОНА МАТЕРІАЛІВ
Зона Матеріалів створюється для того, щоб підготувати вас до роботи. Тут ви можете розкласти олівці, ручки, маркери, степлери, ножиці, папір, клей, стрічки, скріпки, тканину, паперові рушники, засіб для дезінфекції рук та інші інструменти. Використовуйте це місце для таких довідкових матеріалів, як таблиці з формулами і графіками, методичних посібників, довідників, підручників, блокнотів і журналів. Ця зона також може бути зручним місцем для виконання домашньої роботи.
КОМУНІКАТИВНА ЗОНА 
Ця зона може задовольняти кілька цілей. Тут учням можна нагадувати, що ми всі працюємо для досягнення спільної мети. Ця зона для обговорень того, що було вивчено,  для заведення нових знайомств, для запитань-відповідей, а також рефлексій. Ці обговорення дають вчителю можливість оцінити прогрес дитини й отримати інформацію на майбутнє. На початку року ви вестимете ці обговорення самостійно, але це має тривати лише до моменту, коли учні зможуть самостійно організовувати дискусії.
ЗОНА ТИШІ
Ділити простір класу з-понад двадцятьма (а то й більше) дітьми не завжди легко. Деякі учні воліють працювати на самоті, тоді як іншим просто потрібна Зона Тиші, щоб робити завдання, читати, писати, рахувати або рефлексувати. Запасний стіл і стільці в кутку вашої кімнати можуть бути використані для Зони Тиші. Якщо це можливо, дайте дітям навушники, щоб допомогти відфільтрувати шум у класі.
ЗОНА ВЧИТЕЛЯ
Зона вчителя – маленький оазис. Вона  допоможе вам управляти всіма вашими професійними обов’язками. Використовуйте простір, щоб показати свою особистість – показуйте фотографії родини, друзів, домашніх тварин або залиште кілька дорогоцінних заміток і невеликі подарунки від ваших студентів. Ця зона – це ваш професійний простір, де ви плануєте, оцінюєте, аналізуєте дані і завершуєте свою працю. Ви можете використовувати цей простір для проведення розмов тет-а-тет зі своїми учнями. Також ви можете помістити тут різноманітні сертифікати професійного розвитку, що задасть бізнес-тон, коли батьки, колеги або адміністратори відвідуватимуть ваш клас.
ТЕМАТИЧНА ЗОНА
Ця зона відводиться для технічних інструментів, тематичних  книг, ігор, що стосуються предмета, який ви викладаєте. Важливо також показати, як це переплітається з іншими предметами. Спробуйте розмістити тут діаграми з ключовими ідеями та стратегіями, картки, тощо. Представте основних людей у цій галузі, роздрукуйте терміни та різні допоміжні матеріали. Додайте на стіну візуальні ефекти та реальні об’єкти.






НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА+ НУШ2



Формат модельної програми та навчальних матеріалів у 2 пілотному класі: методичний супровід вчителя+РОЗВИВАЄМО ГРОМАДЯНСЬКІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: ДРУГИЙ КЛАС    Всеукраїнський ФОНД КРОК ЗА КРОКОМ

Назви тематичних місяців. Ділюся з Вами !!!

Я – школяр/школярка. Наш клас. Мої друзі

Осіння мозаїка. Моє довкілля=  Зміни

3 вересня-28 вересня


Матеріали теми охоплюють ключові проблеми: формування в учня / учениці власної ідентичності та готовності до змін через вироблення поваги до інших, толерантного ставлення до культурного різноманіття і розбіжності суджень, набуття досвіду взаємодії та співпраці через обмірковування прийнятих у класі, школі і місцевій громаді соціальних норм, активна участь у житті цих спільнот та усвідомлення відповідальності за свої вчинки, співпраця з однолітками для вирішення проблем спільноти.читати далі 

Я – мандрівник. Ми – дослідники. Мої улюблені книжки. Вода =

Способи пізнання
1 жовтня-19 жовтня
Матеріали інтегрованої теми «Способи пізнання» спрямовані на формування в дітей розуміння, навіщо людина пізнає світ і що їй у цьому допомагає. Наприклад, різноманітні назви несуть у собі певну інформацію. Однією з таких назв є прізвище. Діти зможуть пояснити, навіщо людям прізвища, що таке «родове прізвище», як утворились їхні прізвища, що вони означають, чому так важливо виявляти повагу до свого прізвища та прізвищ інших людей, і зможуть демонструвати це у повсякденному житті. Діти дізнаються, що джерелом інформації може бути також і колір, як, наприклад, червоний колір світлофора або Червона книга. А ще для пізнання світу людині потрібні важливі якості, такі як спостережливість, уважність, цікавість.читати далі

Ми – українці. Ми-європейці. Я – мандрівник. Світ рослин. Світ тварин. Батьківщина=Територія 

22 жовтня-23 листопада

Виконуючи запропоновані завдання з теми, учні не лише усвідомлюватимуть унікальність території своєї батьківщини і Батьківщини, а й розумітимуть, що замало просто жити на певній території і любуватися красою її краєвидів, а потрібно щодня дбати про неї, бути активним і свідомим патріотом, громадянином. Завдяки інтерактивним вправам учні спостерігатимуть і переконуватимуться, що всі ми відрізняємось один від одного уподобаннями, поглядами, національністю, вірою, що кожна людина неповторна і кожна є скарбом для свого народу, і де б ми не мандрували, ми представляємо не лише себе, а й свій народ і рідну країну. Учні складатимуть і розповідатимуть історії про цінності, міркуватимуть і дискутуватимуть про «відповідальність за тих, кого приручили», тих, хто живе поруч із нами на цій ж території. А також задумаються: «А який особистий внесок у покращення життя безпосередньо у своєму населеному пункті я зробив, роблю, можу зробити?». І шукаючи шляхи вирішення суспільних проблем уже сьогодні, формуватимуть відповідальність, виявлятимуть громадську ініціативу для розв’язання актуальних питань на своїй території, на місцевому рівні та рівні держави.читати далі

Моя родина. Наш клас. Батьківщина. Зимові свята. Зимова мозаїка =Спільнота

26 листопада-25 січня

Пропонований зміст цієї теми розкриває сутність проблем шкільної спільноти, прав у школі, обов’язків учнів перед шкільною громадою, вироблення правил співпраці у класі, формування цінностей, якими люди об’єднані в суспільстві. Матеріали орієнтовані на формування в учня/учениці власної ідентичності й готовності до змін через вироблення поваги до інших, толерантного ставлення до культурного різноманіття та розбіжності суджень, набуття досвіду взаємодії і співпраці через обмірковування прийнятих у класі, школі, місцевій громаді соціальних норм, активну участь у житті цих спільнот та усвідомлення відповідальності за свої вчинки. читати далі

 Подарунки. Улюблені книжки. Батьківщина. Ми – підприємливі.=

Вартість і цінність

28 січня- 15 лютого

Під час роботи над інтегрованою темою «Вартість і цінність» учні дізнаються, що таке цінність, чому і яка праця є цінною, чому є цінним те, що люди створюють разом, що впливає на якість виконання того чи іншого завдання, навіщо потрібні мрії, у чому їх цінність і що допомагає людині здійснювати свої мрії. Важливо, щоб діти не тільки зрозуміли, навіщо людям трудитися, що від власного ставлення до праці залежить успіх і добробут людини, а й могли навести приклади із реального життя: свого, своїх рідних, сусідів тощо.читати далі

Світ захоплень. Спорт.  Мода. Театр. Професії. Хочу –можу -треба

18 лютого-8 березня

Завдання, запропоновані в межах теми, орієнтовані на формування в учнів відповідальності, упевненості в своїх силах, ощадливості й поміркованості, усвідомлення ролі знань та ініціативи у громадському, особистому житті й подоланні життєвих перешкод, усвідомлення свої унікальності як особистості, почуття власної гідності. Виконуючи завдання, діти аналізуватимуть свої звички, дискутуватимуть про бажання, потреби, мрії людей, обговорюватимуть спільні й індивідуальні цінності, можливості, повноваження та відповідальність самоврядних органів своєї класної громади, змінюватимуть правила, пояснюватимуть необхідність їхнього дотримання. читати далі

 Ми – дослідники.Техніка, яка допомагає. Весняна мозаїка. Веселка=

Ідеї – винаходи-відкриття

11 березня – 5 квітня

Матеріали теми орієнтовані на формування в учня / учениці впевненості, відповідальності, бажання змінити світ на краще, усвідомити роль природи в винахідництві, підвести до розуміння, що діяльність винахідників покращує якість життя, а спостереження за об’єктами живої та не живої природи, предметами, може спонукати до нових ідей та винаходів. Виконуючи завдання, діти вчаться аналізувати, спостерігати, порівнювати, узагальнювати, зацікавлюються дослідженнями та експериментами, вчаться критично мислити, приймати ідеї інших та висувати свої, розглядати природу як скарбницю винаходів.читати далі

 Час.Весняні свята. Великдень.Таємниці Космосу=Рух і час

8 квітня – 26 квітня

Усе довкола перебуває в русі, усе зазнає змін із часом. Що таке час? Ми всі відчуваємо плинність часу, але пояснити словами, що це, непросто. Запропоновані види діяльності дають змогу дітям зрозуміти, відчути цінність руху та часу – для кожного особисто, для природи і суспільства загалом. В рамках активностей діти дискутуватимуть, чи можна подорожувати в часі, зробити добру справу за одну хвилину, що потрібно намагатись робити швидко, а з якою справою не можна поспішати, чому так багато одиниць виміру часу, звірятимуть свій «біологічний годинник». Учні розкладатимуть на часовій шкалі свій вчорашній день й аналізуватимуть, що найкращого і цінного було в цьому дні, а скільки часу було згаяно, втрачено, що важливе варто зробити сьогодні, а що запланувати на завтра.читати далі

Моє довкілля.Навіщо потрібно їсти.Літня мозаїка.=

Все пов’язано з усім
29 квітня – 24 травня(з урахуванням резервного тижня)


Крок за кроком ми рухаємося в часі – у майбутнє. І тільки від нас залежить, як ми скористаємося цими ресурсами і витворимо себе й нашу державу!читати далі




osvitoria.media5 прийомів комплексного навчання: використовуйте асоціації, музику та парадокси
Скрипаль, лектор-музикознавець та педагог Михайло Казінік є автором методики комплексно-хвильового уроку. Це урок, над яким працюють разом кілька вчителів, розкриваючи певне поняття через різні предмети. Після виступу в Києві в креативному просторі mOre Михайло Казінік розповів «Освіторії» про невід’ємні елементи комплексного навчання, які можна застосовувати в школі і вдома.

Німецький філософ Готфрід Лейбніц сказав: «Музика — це прихована арифметична вправа душі, яка вираховує, сама про те не знаючи»

Парадокс — найважливіша частина уроку. Пряме мислення не винаходить нового, не створює відчуття відкриття. Як казав Король Лір: «Із нічого і вийде нічого». Парадокс дає змогу побачити звичні речі під іншим кутом — а це запорука творчості і в науці, і в мистецтві. Саме з парадокса слід починати урок. Це принцип «одивнення» (рос. «остранения») — почати з дивного, несподіваного, з того, чого найменше чекали ваші слухачі.

Вчитель має жартувати кожні 10 хвилин. У кого немає вродженого почуття гумору, повинні зібрати картотеку веселих історій і жартів. На кожен урок має бути 2–3 веселі історії. Веселунів завжди люблять більше, ніж похмурих людей чи монотонних лекторів. Щойно вчитель пожартував, він моментально перемикнув дітей на позитив.

Навчання — це праця, але вона перестає бути важкою, якщо стає радісною. Тому в школі має бути багато сміху, радості і похвали. Є таке прислів’я: знайди улюблену роботу, і з того дня ти перестанеш працювати. Те саме із навчанням — навчись викладати яскраво, з інтересом, і твої учні перестануть учитися у звичному розумінні слова.читати далі

e-litera Завдання для виведення на проектор 1 клас математика


.e-litera.com Презентація підручників для 2 класу















learningapps ФОРМУЛА НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ



nuschool.com.ua НУШ- планування, ранкові зустрічі, тематичні дні.
Ідеї для нуш

Як створити шкільний освітній простір?





Новий освітній простір – це не обов’язково реконструкція чи капітальний ремонт усієї шкільної будівлі.
Що слід брати до уваги, створюючи дизайн шкільного класу?
Організація. Сучасний освітній простір ґрунтується на поєднанні двох принципів – гнучкості та стабільності. Гнучка організація дозволяє швидко змінювати простір залежно від потреб освітнього процесу, впроваджувати різноманітні форми роботи. Стабільність забезпечує безперервність процесу, послідовність сприйняття та діяльності, підтримує порядок у просторі та керованість у роботі.читати далі



Публікуємо розповіді про популярні сторінки іноземних вчителів, які цікаво не тільки переглядати, а й читати. Тут ви можете знайти нестандартні ідеї уроків від таких же затятих працівників освіти, як і ви, надихнутись, а інколи й поспівчувати тяжкій роботі, — це можуть зрозуміти тільки педагоги!
НУШ - готові презентації та розробки уроків Сайт Цупи В.В.

Наші помічники — МУЛЬТИКИ

Як мультики допомагають розповісти про все на світі
Сьогодні будемо дивитися мультфільми! Хто ж з дітей та й дорослих відмовиться? Я, наприклад, часто на заняттях показую мультфільми і навколо них розгортаю роботу з дітьми. Педагогам дуже подобається! А дітям …. Як мультики можуть не подобатися?!!! Головне їх вибрати і придумати як цікаво їх продовжити. І ще продовження мають придумувати не тільки педагоги, а й малята. Наприклад, можна зробити макет аеродрому і продовжити мультик про літачка Вінкі або … Все по-порядку.читати далі


1 тиждень1 тиждень
Потрібна докорінна реформа, яка зупинить негативні тенденції, яка перетворить українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованності, економічного розвитку і конкурентоспроможності України.  НУШ


Сім навчальних зон, які повинні бути в кожному класі читати далі У підготовці до нового навчального року треба врахувати безліч речей. Дуже часто часу вистачає лише на те, щоб переглянути календарний план, стандарти, нові закони, продумати тестування, але пропонуємо подумати й про те, як організувати клас – розставити парти, розвісити дошки оголошень і систематизувати матеріали.


Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи

Наказ МОН № 283 від 23.03.2018 року читати далі

7 осередків оформлення класної кімнати у початковій школі НУШ  читати далі
Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи (Частина 1) читати далі Частина 2 читати далі  Ранкова зустріч: що це і навіщо тут
Як облаштувати “класну” кімнату для учня читати далі
Реформа української школи, або як оформити кабінети у стилі НУШ (методичні вказівки) читати далі
Мультимедія НУШ media

 Ранкові зустрічі (метод. посібник)
  Ранкові зустрічі Щоденні новини
  Ранкові зустрічі. Актуальність
  Ранкові зустрічі.Методика
  Розвиток особистості дитини
  Ранкові зустрічі . Практика
 Вірші для ранкового спілкування дітей. Надія Красоткіна
 Що таке ранкова зустріч? osvita.ua
 Методичка. Ранкові зустрічі.
 Ранкові зустрічі. Доброго ранку!



          Модельна навчальна програма для 1 класу

Навчальний матеріал на1 тиждень«Я – школяр»
2 тиждень
3 тиждень
4 тиждень
5 тиждень
6 тиждень
7 тиждень
9 тиждень
10 тиждень
11 тиждень
12 тиждень
13 тиждень
14 тиждень
15тиждень
16 тиждень
17 тиждень
18 тиждень
19 тиждень
20 тиждень
21 тиждень
22 тиждень
23 тиждень
24 тиждень
25 тиждень
26 тиждень
27 тиждень
28 тиждень
29 тиждень
30 тиждень
31 тиждень
32 тиждень
33 тиждень
Інтегрований курс навчання грамоти та я досліджую світ №2  методичка
Навчання грамоти. Я досліджую світ №2
Навчання грамоти.Я досліджую світ№3
Навчання грамоти. Я досліджую світ№1
Математика. Навчальний зошит №1
Математика. Навчальний зошит №2
Дивосвіт 1 кл (1 ч.) Дивосвіт 1кл (2ч.)
Я пізнаю світ 1 кл.(1ч.) Я пізнаю світ 1 кл. (2ч.) Пазли. Карта України

палички кюізенера що це? 







Ігри та заняття з паличками Кюїзенера
1. Знайомимося з паличками. Разом з дитиною розгляньте, переберіть, помацайте всі палички, розкажіть якого вони кольору, довжини.
2. Візьми в праву руку якомога більше паличок, а тепер в ліву.
3. Можна викладати з паличок на площині доріжки, паркани, потяги, квадрати, прямокутники, меблів, різні будиночки, гаражі.
4. Викладаємо драбинку з 10 паличок Кюїзенера від меншої (білої) до більшої (помаранчевої) і навпаки. Пройдіться пальчиками по сходинках драбинки, можна порахувати вголос від 1до 10 і назад.
5. Викладаємо драбинку, пропускаючи по 1 паличці. Дитині потрібно знайти місце для відсутніх паличок.
6. Можна будувати з паличок, як з конструктора, об’ємні споруди: колодязі, башточки, хатинки і т.п.
7. Розкладаємо палички за кольором, довжиною.
8. “Знайди паличку того ж кольору, що і у мене. Якого вони кольору?”
9. “Поклади стільки ж паличок, скільки і у мене”.
10. “Виклади палички, чергуючи їх за кольором: червона, жовта, червона, жовта” (надалі алгоритм ускладнюється).
11. Викладіть кілька рахункових паличок Кюїзенера, запропонуйте дитині їх запам’ятати, а потім, поки дитина не бачить, заховайте одну з паличок. Дитині потрібно здогадатися, яка паличка зникла.
12. Викладіть кілька паличок, запропонуйте дитині запам’ятати їх взаєморозташування і поміняйте їх місцями. Малюкові треба повернути все на місце.
13. Викладіть перед дитиною дві палички: “Яка паличка довша Яка коротша?” Накладіть ці палички одна на одну, підрівняйте кінці, і перевірте.
14. Викладіть перед дитиною кілька паличок Кюїзенера і запитайте: «Яка найдовша? Яка найкоротша? »
15. “Знайди будь-яку паличку, яка коротша за синю, довша за червону”.
16. Розкладіть палички на 2 купки: в ОДНІЙ 10 штук, а в інший 2. СПИТАЙТЕ, де паличок більше.
17. Попросіть показати вам червону паличку, синю, жовту.
18. “Покажи паличку, щоб вона була не жовтого”.
19. Попросіть знайти 2 АБСОЛЮТНО Однакові палички Кюїзенера. Запитайте: “Які вони по довжині Якого вони кольору?”
20. Побудуйте поїзд з вагонів різної довжини, починаючи від найкоротшого і закінчуючи найдовшим. Запитайте, якого кольору вагон стоїть п’ятим, восьмим. Який вагон праворуч від синього, зліва від жовтого. Який вагон тут найкоротший, найдовший? Які вагони довші за жовтий, коротші за синій.
21. Викладіть кілька пар однакових паличок і попросіть дитину «поставити палички парами».
22. Назвіть число, а дитині потрібно буде знайти відповідну паличку Кюїзенера (1 – біла, 2 – рожева і т.д.). І навпаки, ви показуєте паличку, а дитина називає потрібне число. Тут же можна викладати картки із зображеними на них точками або цифрами.
23. З декількох паличок потрібно скласти таку ж по довжині, як бордова, помаранчева.
24. З декількох однакових паличок потрібно скласти таку ж по довжині, як помаранчева.
25. Скільки білих паличок вкладеться у синій паличці?
26. За допомогою помаранчевої палички потрібно виміряти довжину книги, олівця і т.п.
27. “Перерахуйте всі кольори паличок, що лежать на столі”.
28. “Знайди в наборі найдовшу і найкоротшу паличку Постав їх одну на одну. А тепер поруч одна з одною”.
29. “Обери 2 палички одного кольору. Які вони по довжині? Тепер знайди 2 палички однієї довжини. Якого вони кольору?”
30. “Візьми 2 будь-які палички і поклади їх так, щоб довга виявилася внизу”.
31. Покладіть паралельно один одному три бордові рахункові палички Кюїзенера, а праворуч чотири такого ж кольору. Запитайте, яка фігура ширша, а яка вужча.
32. “Постав палички від найнижчої до найвищої (паралельно одна одній). До цих паличок прибудовуйте зверху такий же ряд, тільки в зворотному порядку”. (Вийде квадрат).
33. “Поклади синю паличку між червоною і жовтою, а помаранчеву зліва від червоної, рожеву зліва від червоної”.
34. “З закритими очима візьми будь-яку паличку з коробки, подивися на неї і назви її колір” (пізніше можна визначати колір паличок навіть із закритими очима).
35. “З закритими очима знайди в наборі 2 палички однакової довжини. Одна з паличок у тебе в руках синя, а інша тоді якого кольору?”
36. “З закритими очима знайди 2 палички різної довжини. Якщо одна з паличок жовта, то можеш визначити колір іншої палички?”
37. “У мене в руках паличка трохи довша блакитної, вгадай її колір”.
38. “Назви всі палички довші за червону, коротші за синю”, – і т.д.
39. “Знайди дві будь-які палички, які не будуть рівні цій паличці”.
40. Будуємо з паличок Кюїзенера пірамідку і визначаємо, яка паличка внизу, яка зверху, яка між блакитною та жовтою, під синьою, над рожевою, яка паличка нижче: бордова або синя.
41. “Виклади з двох білих паличок одну, а поруч поклади відповідну їх довжині паличку (рожеву) Тепер кладемо три білих палички -. Їм відповідає блакитна”, – і т.д.
42. “Візьми в руку палички. Порахуй, скільки паличок у тебе в руці”.
43. З яких двох паличок можна скласти червону? (Склад числа)
44. У нас лежить біла лічильна паличка Кюїзенера. Яку паличку треба додати, щоб вона стала по довжині, як червона.
45. З яких паличок можна скласти число 5? (Різні способи)
46. На скільки блакитна паличка довше за рожеву?.
47. “Склади два потяги. Перший з рожевою і фіолетовою, а другий з блакитною та червоною”.
48. “Один поїзд складається з блакитної і червоною палички. З білих паличок склади поїзд довший за наявний на 1 вагон”.
49. “Склади поїзд з двох жовтих паличок. Вибудуй поїзд такої ж довжини з білих паличок”
50. Скільки рожевих паличок вміститься в помаранчевій?
51. Викладіть чотири білі рахункові палички Кюїзенера, щоб вийшов квадрат. На основі цього квадрата можна познайомити дитину з частками і дробами. Покажи одну частину з чотирьох, дві частини з чотирьох. Що більше – ¼ або 2/4?
52. “Склади з паличок кожне з чисел від 11 до 20”.
53. Викладіть з паличок Кюїзенера фігуру, і попросіть дитину зробити таку ж (надалі свою фігуру можна прикривати від дитини аркушем паперу).
54. Дитина викладає палички, слідуючи вашим інструкціям: “Поклади червону паличку на стіл, справа поклади синю, знизу жовту”, – і т.д.
55. Намалюйте на аркуші паперу різні геометричні фігури або букви і попросіть малюка покласти червону паличку поруч з буквою “а” або в квадрат.
56. З паличок можна будувати лабіринти, якісь хитромудрі візерунки, килимки, фігурки.
Більш детально з методичними рекомендаціями можна ознайомитися в посібнику “Розвиваючі ігри та заняття з паличками Кіюзенера”.
Конструювання із паличок схеми



 Технологія розвитку критичного мислення учнів

                                        Термінологічний словник
Активне  навчання  (Active  Learning).  Підхід  до  навчання,  що  припускає  постановку
питань,  дослідження  й  вивчення,  що  направляє  самими  учнями.  Це  протилежність
заучування.
Актуалізація  (передбачення)  (Anticipation).    Фаза  на  початку  уроку,  під  час  якої
виконуються завдання, щоб нагадати  учням  те, що вони вже знають з цієї теми, заохотити
їх задавати питання з теми й поставити цілі для їхнього навчання.
Безшумний  сигнал  (Quiet  signal).  Безшумний  спосіб  попросити  всіх  замовчати  й
привернути увагу учнів. Використається на семінарах, коли одночасно виконується кілька
різних завдань.
«Взаємне  навчання»  (Reciprocal  Teaching).  Завдання  з  читання  й  обговорення  тексту
методами кооперативного навчання, у процесі якого члени групи по черзі виконують роль
учителя.
«Загальна  угода»  (або  «Угода  учнів  нашого  співтовариства  /класу»)  (Community
Agreements). Це  правила поведінки, яких учні погодилися дотримуватись під час спільної
навчальної  роботи  в  групах  –  для  того,  щоб  їхня  робота  була  більш  цілеспрямованою  й
продуктивною.
Графічний  організатор  (Graphic  organizer).  Схема  або  таблиця,  які  використовуються
для  того,  щоб  допомогти  учням  організувати  свої  відповіді  таким  чином,  щоб
продемонструвати,  як  організовані  поняття  /ідеї  в  них  у  голові.  Прикладами  графічних
організаторів є «семантична павутина» і «Т – схема».
«Подвійний  щоденник»  (Dual  entry  diary).  Спосіб  ведення  записів,  як  реакції  на
прочитане. Сторінка ділиться на  два  стовпчики: в одному наводяться  цитати з тексту, а в
іншому учень пише свої коментарі відносно цієї цитати.
«Щоденник важливих подій»  (Critical incident journal). Щоденник, призначення якого
полягає  в  тому,  щоб  змусити  учнів  проаналізувати  той  життєвий  досвід,  що  вони
одержують під час своєї діяльності в ході «Навчання на основі досвіду /практики» (див.
нижче).  Такий  щоденник  дозволяє  учням  сфокусувати  увагу  на  всьому,  що
представляється їм важливим, і сприяє тому, щоб учні проаналізували  свою реакцію на ці
важливі події /важливий досвід.
«Щоденник із трьох частин» (Three part journal). Призначення такого щоденника у тім,
щоб надати учням можливість проаналізувати той досвід, що вони одержують у ході своєї
діяльності  підчас  «Навчання  на  основі  досвіду  /практики»  (див.  нижче).  Такий
щоденник дозволяє  учням зв'язати свій досвід з тим, що вони читають і обговорюють  у
класі.
Щоденники  (Journals).  Зошити,  у  яких  учні  записують  свою  реакцію  на  те,  що  вони
вивчають. Акцент робиться не стільки на  конспектуванні,  скільки  на  особистих  реакціях
учнів  і  виникаючих  у  них  думках  (складання  заміток  /конспектування  теж,  звичайно,
цінно, але воно служить іншим цілям, ніж щоденники).
Дошка  питань  (Question  board).  Місце,  де  учні  записують  питання  про  те,  що   вони
хотіли б довідатися - з тем, які пов'язані (або не пов'язані) з досліджуваними матеріалами.
«Драматичні  ролі»  (Dramatic  roles).  Засіб  для  обговорення  добутків  літератури,
запозичений  зі структуралізму, що  припускає  аналіз  того, яку роль у сюжеті відіграє той
або інший персонаж.читати далі


 Майстерня педагога.ПОРАДНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ . НУШ
Вийшов посібник «Порадник для вчителя» створений з метою методичної підтримки вчителів
що будуть впроваджувати  новий Державний стандарт початкової загальної освіти та пілотних шкіл . Навчально-методичний посібник створено командою фахівців -представників НАПН України, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», НВК«Новопечерська школа».

«Порадник для вчителя» створено як он-лайн ресурс, який містить посилання на інші корисні електронні ресурси: літературу, фотографії, відео тощо.Окрім цього, у Пораднику є практичні завдання для вчителів – в першу чергу,різні форми для самооцінки, які дають можливість оцінити власну готовність до запровадження змін, організацію освітнього середовища тощо.
Він стане корисним ресурсом і для інших  вчителів початкових класів. Для методичної роботи зручно подано матеріал у презентаціях:
Зміст:
Розділ 1    Короткий огляд Концепції Нової української школи 
Розділ 2    Путівник по проекту Державного стандарту початкової загальної освіти 
Розділ 3   Особливості розвитку дітей 6-7-ми річного віку 
Розділ 4   Організація освітнього середовища 
Розділ 5    Інтегроване навчання: види, способи, форми реалізації 
Розділ 6    Приклади орієнтовного планування на день, тиждень 
Розділ 7   Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розділ 8   Співпраця з батьками 
Розділ 9   Соціальна інклюзія


Сайт НУШ

Платформа «Нова українська школа» призначена для:


Надання у зручній та дружній формі всім учням (в тому числі дітям з особливими потребами, дітям переселенців, дітям української діаспори за кордоном та дітям у зоні АТО), всіх років навчання, по всій території України вільного та безкоштовного доступу до навчальних матеріалів в електронному вигляді, в обсязі та за предметами, передбаченими навчальною програмою.
Накопичення на одній платформі наявних електронних навчальних посібників та електронних навчальних матеріалів різних авторів та виробників (у повному обсязі, або у вигляді посилань), які відповідають вимогам МОН щодо якісного подання та наповнення інформацією, проведення відкритих конкурсів на розробку контенту та на створення електронних навчальних посібників, створення умов для учнів щодо поглибленого вивчення предметів, проведення відкритих олімпіад, конференцій та консультацій за предметами
Забезпечення інформаційної, методичної а консультативної підтримки для учнів, батьків, вчителів та керівників навчальних закладів з питань організації та вмісту навчання за всіма предметами навчальної програми всіх років навчання, надання допомоги батькам щодо підбору школи та запису дітей до неї.
Створення віртуального простору для спілкування, опитувань, громадських та професійних обговорень питань організації та наповнення навчального процесу, створення та взаємодії спільнот батьків, викладачів та учнів.
Створення можливості для шкіл створити на хмарній складовій Платформи власний зручний та функціональний портал за готовим шаблоном.


 Навчально-методичний посібник створено командою фахівців, які проводили тренінг для тренерів, – представників НАПН України, Всеукраїнського фонду “Крок за кроком” та НВК “Новопечерська школа”.читати далі“Порадник для вчителя” створено як онлайн-ресурс, який містить посилання на інші корисні електронні ресурси: літературу, фотографії, відео тощо.
Окрім цього, у Пораднику є практичні завдання для вчителів – насамперед, різні форми для самооцінки, які дають можливість оцінити власну готовність до запровадження змін, організацію освітнього середовища тощо.


 Якщо ви маєте яблуко і я маю яблуко, і ми обміняємося цими яблуками, то у вас і в мене залишиться по одному яблуку. А якщо ви маєте ідею і я маю ідею, і ми обміняємося цими ідеями, то у кожного буде по дві ідеї. (Б. Шоу)читати далі

5 креативних методів дізнатися, як учні засвоюють ваші уроки читати далі

Як говорити з дітьми про інклюзію? Сім тематичних відео


Як пояснити дитині різноманіття світу і навчити поважати його? Як говорити з дитиною на теми інвалідності, розладів аутичного спектру та інших особливостей? Із інтенсивним запровадженням інклюзивної освіти в Україні це питання особливо гостро постає перед багатьма вчителями і батьками.

Тому пропонуємо вам добірку відео, які просто і цікаво розповідають про складні теми і вчать толерантності. Впевнені, що це буде цікаво і доросилим, адже з цих відео можна дізнатись, наприклад, у чому особливості аутизму і яким він може бути.

Оскільки більшість цих відео англійською мовою, вони можуть стати в нагоді не лише для окремих розмов, присвячених вихованню толерантності, а й інструментом для вивчення мови (можливість включити субтитри на деаких відео зробить такий урок ще кориснішим – для цього потрібно натиснути значок налаштувань та обрати “Субтитри”).читати далі



Радість від навчання і робота без “методички”. Як ми майже півроку пілотуємо новий Стандарт

Я – вчитель, який свідомо обрав професію.
джерело


30 січня відбулася презентація онлайн-курсу для вчителів початкової школи, які навчатимуть перші класи з вересня 2018-го. Розповідаємо, що це за курс, для чого він потрібен та що буде з вчителями, які його не пройдуть. джерело


Інститут модернізації змісту освіти


Програма підвищення кваліфікації вчителів НУШ Інститутами післядипломної освіти
Переосмислення соціальної і професійної місії вчителя Нової української школи актуалізує необхідність підготовки фахівців, адаптованих до сучасних соціокультурних умов, здатних творчо працювати, приймаючи нестандартні рішення в ситуаціях ринкової конкуренції, уникаючи стереотипізації і шаблонів, засвоювати нові професійні ролі і функції, забезпечувати випереджувальність розвитку країни, реалізовувати освітні проекти національного масштабу, витримувати конкуренцію на європейському і світовому ринку освітніх послуг тощо“, – пояснюють у загальних положенням програми.
Типова освітня програма передбачає очно-дистанційну форму навчання. Дистанційна форма навчання – проходження онлайн-курсу на сайті студії онлайн-освіти EdEra.
Очну форму навчання організовують Інститути післядипломної освіти, що включає:
  • тренінги
    інтерактивні лекції
    майстер-класи
    дискусії (тематичні та подіумні)
    конференції (з обміну досвідом, підсумкові, наукові, інтернет-конференції тощо)
    самостійну роботу – моніторинг та оцінка результатів пропонованих освітніх змін

    Програма також передбачає обов’язкову та вибіркову частини (детальніше дивіться у документі нижче).
Обов’язкова – складається з очних сесій (60 год.) та дистанційного курсу (60 год.) і охоплює фахові навчальні модулі.

Вибіркова – передбачає вільний вибір модулів в очному, очно-дистанційному або дистанційному форматах з урахуванням індивідуальних потреб педагогів загальною кількістю 30 год.
Атестація педагогічних працівників 2018. Дати, подробиці, особливості
ХТО МОЖЕ НЕ ПРОХОДИТИ ОБОВ'ЯЗКОВУ АТЕСТАЦІЮ?
  • педпрацівники, які почали свою трудову діяльність безпосередньо в 2015
  • хто тільки-но вийшов з декретної відпустки
  • хто з тих чи інших причин не працювали протягом 4-х останніх місяців

 4 головні статті про те, якою буде Нова українська школа
Перші висновки вчителів пілотних шкіл та закордонний досвід, на який орієнтується реформа. Зібрали для вас матеріали, що допоможуть краще зрозуміти концепцію Нової української школи.

Промо-ролик до «Онлайн-курсу для вчителів початкової школи»



Зрозуміти новий Стандарт. Інструкція для вчителів
Навіщо він взагалі потрібен?
Що передбачає цей проект Стандарту?
Що таке компетентності?
Навіщо вводиться інтеграція?
Як буде реалізовуватись така інтеграція?
Пропонується інтегрувати сім освітніх галузей у курс “Я досліджую світ”.
Окремими навчальними предметами залишаються іноземна мова, фізкультура та мистецтво.
Звичні для нас “українська мова” та “математика” пропонується теж інтегрувати, але не повністю. 3 4-х годин на тиждень вивчення математики один урок викладатиметься в рамках інтегрованого курсу, а інші три – як окремі навчальні предмети.
Так само з українською мовою. Автори стандарту пропонують 2 години цього навчального предмету викладати в рамках курсу “Я досліджую світ”, а решту 5 – як окремий предмет “Українська мова”.
Які освітні галузі визначає Стандарт?
Загалом їх 9 (у дужках наводимо скорочення, яке використовується в індексі державних вимог до обов’язкових результатів навчання):
Мовно-літературна (МОВ)
Математична (МАО)
Природнича (ПРО)
Технологічна (ТЕО)
Інформатична (ІФО)
Соціальна і здоров’язбережна (СЗО)
Фізкультурна (ФІО)
Громадянська та історична (ГІО)
Мистецька (МИО)
Для підтримки вчителів МОН створює Національну електронну платформу. Вона міститиме методичні рекомендації з конструювання навчальних програм предметів і курсів, інформацію про ресурси для цього та засоби оцінювання. Бета-версія такої платформи вже є: http://nus.inf.ua/.
У проекті Стандарту початкової освіти розглядаються такі наскрізні вміння в розвитку:
Розв’язую проблеми
Критично мислю
Творчо мислю (креативність)
Співпрацюю
Ефективно спілкуюся
Розвиваю власний емоційний інтелект
Досліджую
Організовую свою діяльність
Рефлексую
Читаю вдумливо
Ці очікувані результати – лише деякі з великого переліку. Більше деталей – у тексті Стандарту.

РОЗПОРЯДЖЕННЯ від 17 січня 2018 р. № 17-р


                                2 КЛАС НУШ

СВІДОЦТВО ДОСЯГНЕНЬ ДЛЯ 2 КЛАСУ (ВАРІАНТ А5)

СВІДОЦТВО ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 2 КЛАСУ (ВАРІАНТ А4)

УРОКИ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЇ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЧИТАННЯ ДЛЯ 2 КЛАСУ НУШ ЗА ПІДРУЧНИКОМ М.С ВАШУЛЕНКА


КОМПЛЕКТ ЯДС ДЛЯ 2 КЛАСУ НУШ ЗА ПІДРУЧНИКОМ Т.ВОРОНЦОВОЇ


ЗАВДАННЯ ДЛЯ 2-ГО КЛАСУ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ (НУШ)

САЙТ «РОЗВИТОК ДИТИНИ» ПРОПОНУЄ ДОДАТКОВІ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ ТА ЗАВДАННЯ ДО ВСІХ ТЕМ ДРУГОГО КЛАСУ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ (НУШ).


ВІДЕОСУПРОВІД УРОКІВ МИСТЕЦТВА 2 КЛАС (І ЧАСТИНА)


ПЕРШИЙ УРОК "Я люблю свою Батьківщину" 2 клас


ПІДРУЧНИКИ:

Автор

Бевз, В. Г.
Васильєва, Д. В.

Мистецтво

Автор

Масол, Л. М.
Гайдамака, О. В.
Колотило, О. М.


Українська мова та читання

Автор

Вашуленко, М. С., Дубовик, С. Г. (Частина 1)
Вашуленко, О. В. (Частина 2)

Я досліджую світ

Автор

Воронцова, Т. В.
Пономаренко, В. С.
Хомич, О. Л.
Гарбузюк, І. В.
Андрук, Н. В.

ВІДЕО: НОВА ШКОЛА: (ВІДЕОСУПРОВІД УРОКІВ У 2 КЛАСІ)

УКРАЇНСЬКА МОВА

МУЛЬТИМЕДІЙНІ МАТЕРІАЛИ З КУРСУ "Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ" 2 КЛАС 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СЕМЕСТР



Немає коментарів:

Дописати коментар